Vart hittar du bra nya casinon?

En enkel googling efter “nytt casino” ger hundratals resultat av varierande kvalitet. En stor del av det handlar mycket riktigt om förtäckt reklam. Det handlar om recensioner som ofta är sparsamt kritiska och försöker ge sken av att vara objektiva samtidigt som de basunerar ut och hyllar välkomstbonusar, och med länkar försöker fösa nya potentiella spelare till registreringsformulären. Det är inte särskilt förvånande att det ser ut som det gör med tanke dels på att spel är beroendeframkallande och dels i och med att casinobranschen omsätter enorma summor pengar årligen, och att det är en trend som varit på uppgång och fortsatt är det under många år.

Det gör det svårt för den som letar efter nya högkvalitativa casinon att spela på. Recensioner och information om nya casinon finns det gott om, men att särskilja de seriösa och insiktsfulla artiklar i ämnet som trots allt finns, även om de tyvärr är försvinnande få – relativt till allt brus, kan vara besvärligt.

Leta efter kundomdömen

Eftersom det råder brist på välskriven kritik när det handlar om nätskrivande så är det första goda förslag vi kan bistå med att du letar fram välbesökta sidor som tydligt redovisar kundomdömen och gärna har aggregerade betyg. Med det sistnämnda menar vi ett system som liknar det till exempel Imdb använder sig av, där besökare helt enkelt ger filmer ett betyg mellan 0-10, vilket sen redovisas som ett samlat genomsnitt. Det andra goda förslaget är att du läser vidare på den hemsida du nu befinner dig på, men självklart är det bra att få input från flera olika ställen och det finns mer att hämta. Ta en titt på följande två hemsidor:

  • Askgamblers – En engelskspråkig sida vars redaktionella material påminner om det mesta man kan hitta på nätet om nätcasinon. Recensionerna håller inte särskilt hög kvalitet och handlar till stor del om att ge oproportionellt stor vikt åt de positiva aspekterna av de casinon som ska kritiseras samtidigt som negativa faktorer tonas ner. Välkomstbonusar utannonseras tydligt, och det är i många fall otydligt om den som skrivit recensionerna verkligen har testat den produkt hen skriver om. Så varför tipsar vi om Askgamblers? Jo, de är en av nätets mest populära hemsidor om nätcasinon och har i och med det lyckats ansamla en förträfflig massa kundomdömen och recensioner skrivna av kunder. Och de är ärliga i sin kritik och Askgamblers sätt att redovisa detta på gör att de förtjänar att besökas av fler.

 

  • Vegasslotsonline – Hos Vegasslotsonline hittar du till skillnad från hos Askgamblers inte några kundrecensioner (fast de redovisar kundomdömen på en poängskala från 1-10). Däremot så håller deras egna recensioner relativt sett ganska hög klass. Här går faktiskt att hitta kritik som inte skräder orden – ett dåligt casino beskrivs som ett dåligt casino oavsett hur bra välkomstbonusar de har – och sidan översvämmas inte av reklambanners från samma företag som de har som avsikt att granska.

 

Bra kundtjänst bra casino

Efter att ha kikat runt på vad andra har för erfarenheter av det casino du just nu funderar på att registrera dig hos så är det inte fel att lita på det egna omdömet. Men för att kunna göra det så behöver man också veta vilka faktorer man ska titta på. Beroende på vad man är för typ av spelare så finns det olika saker man är ute efter. Det kan vara: mängder av spel, lekfulla gränssnitt, högkvalitativa live-casinon, snabba utbetalningar och insättningar osv. Vilken av de där faktorerna som är viktigast för dig lämnar vi åt dig att avgöra, och det är alla faktorer som är värda att ta i beaktande beroende på tycke och smak. I slutändan vill vi mena att det finns en faktor som trumfar alla andra: kundtjänsten. Kundtjänsten utgör på många sätt ett casinos ansikte utåt, det är deras kontaktyta med spelarna och hur transparenta och tillmötesgående de är i kontakten med sina kunder utgör skiljelinjen mellan de allra bästa och de som är mindre bra. Att erbjuda telefonsupport vid sidan av den obligatoriska supportchatten blir allt vanligare. Det är ingen slump. Det casino som avlönar riktiga människor för att svara på kundernas frågor är med stor sannolikhet enklare att ha att göra med än det som endast erbjuder engelskspråkig kontakt via chat eller email.